Provoserende undervisningsøkt

I samfunnsfag har en gode muligheter for å bruke mange ulike undervisningsformer/metoder. Før jeg kommer med et eksempel på en slik metode vil jeg poengtere at jeg legger opp til at klassen jeg skal bruke som eksempel har vært gjennom litt forarbeid og med det kjenner til tema godt fra før. Jeg ser også for meg at det er en tiende klasse dette eksempelet kommer til å ta utgangspunkt i.

På tiende trinn er elevene blitt såpass voksne at jeg i et fag som samfunnsfag derfor vil prøve å provosere elevene for å få de skikkelig med. For å provosere vil jeg komme med utsagn som er satt litt på spissen, helst i tema de virkelig kan ha sterke meninger om.

For elever på tiende trinn er forholdet til rus begynt å bli såpass nært at de gjerne har sterke meninger om det. Helt konkret ville jeg satt elevene i grupper, hvor hver gruppe får utdelt et ark med diverse påstander. For eksempel: «Det er bedre å røyke hasj enn å drikke alkohol». «Det er bedre at foreldre kjøper alkohol til barna sine enn om de skaffer det selv». «Det er mye bedre å snuse enn å røyke». Elevene skal så diskutere og å få ned på papir hvorfor/hvorfor ikke og svarene skal leses opp høyt i klassen fra hver enkelt gruppe for hver påstand og helst er noen svar ulike slik at vi kan få en diskusjon/dialog mellom elevene. Lærer kommer til å fungere som veileder og moderator under samtalene. Det kan komme mye useriøst dersom en ikke har snakket med elevene og gjort godt nok forarbeid.

Slike undervisningsøkter hvor elevene blir litt provosert kan gjøres på mange ulike vis, men jeg tror at felles for alle er at en finner tema som er virkelighetsnært for elevene og som de engasjerer seg for og har klare meninger om.

6 220 tanker om “Provoserende undervisningsøkt

1. The objective of the Micromax mobile Phone iis to give thhe functionality with affordability and targets the entfy levsl segment in India. Such innovative designs are not only time and cost effective, but they also allow venture owners to gget through to customers without creating aditional apps or mobile marketing platforms.The last thing that any company wants is to have their brand image dissolve or be harmed because their mobile website annd app are entkrely unrecognizable.Here is my web site obtener gemas gratis en el clash of clans

2. In fact, the business owners are able to safeguard the financial and accounting system and need to submit to every month. For any business house or company, big, medium or small, accounting services are of utmost importance. References: any reference should be given only after informing the concerned person.

3. Its like you read my thoughts! You appear to grasp a lot approximately this, such as you wrote the ebook in it or something.I believe that you just can do with some % to pressure the message house a bit, but other than that, this is excellent blog. A fantastic read. I’ll certainly be back.My homepage … The Cutest Mixed Dog Breeds Animals Nature

4. There are many different types of demos; narration, commercial, audiobook, animation, etc.Although game marshals do oversee the game to ensure fair play, it is very rarely that they need to call players out. The three-dimensional graphics mainly involves the display of multimedia effects.Here is my web-site … All About Sport And Animation

5. You may always feel some jitters your first set of the night, and I know pros who feel that way after 10 years of picking up the most beautiful women. But for now, an entire universe and its fans join in mourning the martian full movie loss of one of the greats,the Martian Manhunter. You can also unleash his special telepathy attack by pressing the X key.

6. Pretty component of content. I just stumbled upon your site and in accession capital to claim that I acquire actually loved account your weblog posts. Any way I’ll be subscribing to your augment or even I fulfillment you get right of entry to consistently fast.My web site How To Draw A Puppy Step 6

7. Hi! Do you know if they make any plugins to assist with Search Engine Optimization? I’m trying to get my blog to rank for some targeted keywords but I’m not seeing very good success. If you know of any please share. Appreciate it!