Valgtavle i sammfunnsfag

Som en av oppgavene på PDK-studiet har vi fått i oppdrag å lage en digital valgtavle til elevene- og i undervisningen. Jeg laget min til vg2 klassen jeg har i samfunnsfag- noe jeg aldri har gjort før. Selv om det ikke ble de mest spennende valgene, synes elevene det var gøy å få oppgavene presentert på en annen måte. Når elevene velger en oppgave kommer de rett til en side hvor linken er i et bilde, og de får ytterligere informasjon om oppgaven og hva den krever og hvordan den skal utføres. Oppgavene på valgtavlen inneholder ulike oppgavetyper som dere ser- både muntlige og skriftlige. Oppgavene er digitale- men dersom noen vil skrive for hånd på skriveoppgavene, er det også ok.

Fra venstre: Oppgave 1-elevene skal lytte til en kort podkast om oljefondet og skrive et kort sammendrag. Opppgave 2- elevene skal gjøre en klikkeoppgave om oljefondet. Oppgave 3- elevene skal gjøre oppgaver om tema. Disse kan leveres muntlig eller skriftlig.