3 tanker om “Hei, verden!

1. Hei Lisbeth
    Du gir et fint bilde av hva boka handler om, uten å røpe for mye. Du lar elevene selv velge om dette er ei bok som fenger dem eller ikke. Fint at du har med bilder fra boka og en link til teaterstykket, om elevene er interessert.
    Du skriver i andre avsnitt at noen må bryte «denne regelen», men jeg ser ikke at du har sagt noe om en regel tidligere i teksten?
    Fint at du stiller spørsmål på slutten av teksten, som «Hva har Gunnvald holdt hemmelig» og «Hvordan kan det bli bra igjen», dette er spørsmål som trigger leseren til å ville vite mer.
    Savner kanskje en anbefaling i forhold til hvem boka passer for? Alle? Mellomtrinnet?
    Liker godt avslutninga di, der du sier rett ut, at dette er en bok man rett og slett ikke kan gå glipp av. Det er ofte skolebibliotekaren har en tydeligere rolle på en skole, i forhold til det å anbefale bøker til elevene, og at det er mer stas når bibliotekaren kommer med et forslag til en bok det er verdt å lese, enn om læreren gjør det.

Hilsen Ingvild

2. Først og fremst en flott overskrift som gjør at man får lyst å lese videre, og en fin bokomtale som gjør at man får lyst til å lese boka. Oversiktlig innlegg med fine bilder og lenker som kan gjøre at man får ekstra lyst på å lese boka. Kanskje litt lang avhandling og kunne tatt med hvem boka passer best for når det kommer til aldersgruppe.

3. Hei! Dette ser fint ut. Jeg er bare innom som snarest for å teste at kommentarfunksjonen virker. Noen har problemer med å få den til å fungere. Vennlig hilsen Svein