Helse- og elektrofag

Vi mennesker er forskjellige, og våre interesser påvirker våre yrkesvalg. For meg som er sykepleier og for de fleste elevene på vg1 helse og oppvekst, er ikke algoritmisk tenkning det som faller lettest.

Jeg har vært borti koding den gangen de kalte faget EDB. Koding var veldig vanskelig å forstå!

Sist uke var jeg borte sammen med kollegaene mine på undervisningslabben. Det var jo mange ting en kunne velge mellom, jeg valgte bordet med koding/programmering. Å jammen da falt mynten ned. I alle fall sånn at det ga mening for meg, gjennom at jeg fikk prøve et spill for barneskolen eller kanskje det var for enda yngre barn. Men fra å få en liten forståelse for koding til at jeg kunne bruke det i klasserommet er spriket altfor stort.

Jeg og min kollega har sammen med våre elektrokollegaer laget et tverfagligprosjekt i velferdsteknologi som vi håper å skulle får gjennomføre på vår skole. Hvor elevene fra elektro og helse blir satt sammen i gruppe og får en case/situasjonsbeskrivelse med praktiske og etiske utfordringer som de skal løse sammen. Hvor de bidrar inn med sine fagfelt. Legger med en beskrivelse av prosjektet her.

Kommentarer er skrudd av for Helse- og elektrofag

Filed under Uncategorized

Comments are closed.