Fremtidens profesjonsfaglige digitale kompetanse for lærere

Dette er min først blogg op jakten etter digital kompetanse, for å møte framtidens krav og forventninger til meg som lærer i videregående skole. Jeg har jobbet på helse og oppvekstfag som lærer i 11 år. Før jeg begynte der, har jeg jobbet 17 år som sykepleier. Jeg ser nok på meg selv som en som liker å lære nye ting. Så jeg har de senere årene vært fast student på UIA. Tenker hver gang at nå vil jeg ikke mer, men så dukker det opp et eller annet interessant emne så er jeg i gang igjen. Jeg ser at jeg har mye å lære når det gjelder digitalisering i skolen og er veldig spent på hvordan dette blir. Første oppdrag med å lage valgtavle, ble egentlig veldig gøy. Men for å være ærlig så var det var helt ukjent for meg som er lærer i videregående skole og det tok litt tid for meg å komme i gang. Det ble en veldig enkel valgtavle første gang, men satser jeg på å bli mer avansert etterhvert. Mitt utgangspunkt som sykepleier er nok sterkere på den etiske og moralske siden når det gjelder digitalisering, enn å bruke digitale hjelpemidler. Men bevares, jeg er klar!

Kommentarer er skrudd av for Fremtidens profesjonsfaglige digitale kompetanse for lærere

Filed under Uncategorized

Comments are closed.