STARTSIDE |
Geometri | Tall og praktisk regning |
Tallfølger Tallrekker |
Trigonometri | Funksjon Graf |
Derivasjon/ Integrasjon |
Sannsynlighet/ Kombinatorikk/ Statistikk |
Strategi og modell |
Fraktaler |
Galleri DigiVitalis
Bruk av animasjoner som støtte til forståelse i matematikk
Sist oppdatert:
09.05.08
Kontakt - Tilbakemeldinger - Hjelp
1 | 2 | Emne | Animasjon | Kan brukes til | Stikkord | Mer | Kilde |
Tallforståelse | |||||||
F | I | Faktorisering | ![]() |
Slaget om faktorene |
Bruker velger et tall og maskinen plukker tall | OBS |
UiA, TEKREAL |
J | I | Faktorisering | ![]() |
Spill Langfinger 1 Faktorisere tall og finne strateg |
Bruker og maskin spiller mot hverandre | Siri Bjorvand | |
J | I | Faktorisering | ![]() |
Spill Langfinger 2 |
Bruker velger et tall og maskinen plukker tall | Siri Bjorvand | |
F | I | Problemet med de to vannbøttene | Grublis. En skal oppnå et bestemt volumetrisk mål. |
Et praktisk problem som bygger på et theorem i abstrakt tall teori. |
Duncan |
F | I | Det klassiske kule-problemet | ![]() |
Matematisk nøtt / hjernegymnastikk. Modellbygging. Visuell konkretisering |
Utvikle en strategi og utfør målinger med vekten. Velg antall kuler (1-12) og type avvik av den spesielle kulen. Hjelpemiddel: Huskelapper. |
Cornelia Brodahl |